Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2017 12:55 - Сладко от смокини
Автор: to4ilka Категория: Рецепти   
Прочетен: 2331 Коментари: 3 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравейте мои виртуални дружки!Нищо ново не съм правила и моето местенце тук забуксува...Оказва се,че все още има нещо,което правя за първи път!....И това е този вид сладко-от зрели грамадни смокини!!Подариха ми ги и ни се "опряха",рекох да не ходят зян и се захванах!Много сладък плод,оказва се смокинята.Не прекалявайте със захарта.На около 20-25 броя едри узрели смокини сложих около 400 грама захар!Засипах ги от вечерта-уж да си останат цели-и ги сварих сутринта!Котлончето на 2,една чашка водичка и...бавно и славно се варят.Пак 2-3 се разпукнаха и разкашкаха,но не е проблем,аз ги хапнах при пробването!Около 1 час ви е нужен и след това им сложих половин лъжичка лимонтузу и понеже ми се видях безароматни,взех,че капнах 2-3 капки ванилия!Това си беше чист експеримент от моя страна!за пръв път правя такова сладко...То стана гъсто и блеедорозово,с една дума-хареса ми!
image



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Привет, Галя! Вярно, че отдавна не ...
17.09.2017 07:55
Привет, Галя! Вярно, че отдавна не си се появявала - мислех, че си ни забравила. Благодаря за рецептата!
Имаме две смокинови дръвчета, зиме ги опаковаме в найлони и царевичак за радост на полските мишки - така спасяваме топлолюбивите растения от свирепата зима на север от Балкана. Много раждат! Ядем, раздаваме - няма край! Правя сладко за сватовете ни от Полша - ние не го ядем:))) Ето рецептата:
Измивам 40 смокини (моите са средно едри), махам им опашките и ги варя 15 мин. (след завиране) заедно с малко син камък (колкото оризово зрънце - за запазване на цвета. Измивам, наливам студена вода ( без син камък) - и още 15 мин. варене. И още веднъж - общо 3 пъти. Прехвърлям смокините в гевгир, а в тенджерата правя сироп от 1 кг захар и 1,5 чаени чаши вода. Прибавям смокините и варя 20 -тина минути. Добавям чаена лъжичка лимонена киселина и пакетче ванилия. Насипвам сладкото горещо в буркани, запечатвам и обръщам.
Поздрави, скъпа Галя! Весела есен!
цитирай
2. to4ilka - Вени,
17.09.2017 10:14
Това ми хареса!Ако още веднъж ми подарят смокини,ще ги направя по твоя начин.За какво всъщност се варят смокините във вода...аз виждам,че пускат бял сок,за да се премахне той ли?Или целта е друга?Впрочем от моите 2 буркана остана половин...дали не сме изконсумирали нещо вредно....а стана много хубаво!По моя край този плод е екзотичен и аз правя наистина за първи път такова сладко,по измислен си мой начин.Ще опитам твоя!Днес е хубав празник,честито!
цитирай
3. donchevav - А няма ли във веригите магазини - ...
19.09.2017 22:46
А няма ли във веригите магазини - едва ли са много скъпи, макар че съм виждала в Несебър и по 8-11лв. за килограм? Не знам защо по нашия край виреят смокини. Климатът ни е суров - Предбалкана, а в града ни като дълбока котловина има жестока температурна инверсия - понякога през зимата живакът пада под -30 градуса. Но аз увивам смокиновите храсти с найлони - и дори да измръзнат, напролет избиват нови леторасли.
Варенето с прекъсване - ти знаеш това, запазва меките плодове цели, а с водата се изхвърля и белият сок, който зелените смокини имат. Той съдържа силни алергени - дразни стомаха, бъбреците, може да причини изгаряне на кожата /и аз първия път, като очистих една кофичка смокини, пострадах, стигнах дори до лекар. Дано да намериш на пазара хубави смокини - сега му е времето - и да пробваш! Мисля, че ще ти хареса:)))
Поздрави, мила Галя! Прегръщам те!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 528568
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 699
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031