Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2014 15:03 - Стиховете на един свят човек
Автор: vilish Категория: Поезия   
Прочетен: 2387 Коментари: 11 Гласове:
17

Последна промяна: 31.05.2014 15:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
TЕМЕНУЖКА Вървя изтихом в нечий стъпки... Тук минала е пролетта! Виж, как набъбналите пъпки помилвала е нежно тя! Високо нейде в планините снегът се е отдалечил. Дъжд пролетен пък долините като за празник е измил. Южнякът волно тука скита, край хълма съска в сухий мъх и пей... Но откъде долита със повея тоз сладък дъх? Вред храсти, хълмове гористи... Не виждам никъде цветя. А там, под вейките безлисти, шушукат мъртвите листа. Сън пролетен ли? Сън ненужен?... Навеждам се и виждам аз сред шумата цвят теменужен, как скритом си цъфти в захлас. Той диша топлите повеи във унес благ разкрил очи. С любов над него слънце грее, а той ухае и... мълчи... И мисля си - тъй и в живота усещаш добродетелта. С делата скрити на доброто и цъфва, и ухае тя.



СЛЕД РАЗДЯЛА В очите ти кротки, о мамо, аз виждам да свети душата ти. О, гледай ме, гледай! Туй само аз искам - да милвам ръката ти.
Ти плачеш, че скръбен бе пътят, по който ти скръбно бе кретала, и сълзи душата ти мътят, душата, с коя ми бе светила!   Но не, не плачи! Прегърни ме! Аз пак съм при тебе, самотната. О, маминко, благослови ме с таз груба десница работна.

image    ЧУДНИЯТ БУКЕТ Букет красив набрах в полянка цветна, един чаровен ден през пролетта. Донесох го и стаята ми светна от багри, аромат и красота. Художникът съсед ги забеляза, дойде веднага да ме навести, все гледаше към цъфналата ваза, повтаряйки: “Ах, как щастлив си ти!” Видях, че мигом порив го обхвана да нарисува чудния букет. Ала от свян не каза нищо, стана и тръгна си, от тих копнеж обзет. Да дам ли нему или не цветята? Две сили взеха да се борят в мен. И изведнъж със порив във душата казах, от светла мисъл озарен: -Вземи ги! Те у мене ще повехнат и ще ги хвърля след това в сметта. Ти направи ги нивга да не вехнат и да пребъдват в свежа красота! Той взе ги и със четка вдъхновена им даде траен, неувяхващ чар. И виж - цъфтят във рамка посребрена години вече над бюфета стар... О, Боже, и животът като цвят е, що в младостта ухае и цъфти. И както всичко живо в тоя свят е преходно, тъй и той ще отлети! Блажен е, който дните си красиви даде на Теб, Художника голям! Ти ще ги сториш непреходно живи и ще красиш с тях Своя вечен храм! 4 октомври 1969 г.

image
  ТУЙ МИ СТИГА За всичко, Господи, благодаря: за вечерите кротки и чудесни, за пурпурната утринна зора, за тихий плач, за хубавите песни! Премъдрост крият всичките неща. Чрез Твоя промисъл расте душата. Денят е драг. Но трябва и нощта! Без мрака кой ценил би светлината? В страданията, що изпращаш Ти, растат крилете ми за бъдещ полет. Без зимата, която ни гнети, кой би почувствал Твойта дивна пролет? Непостижимий! Работи над мен с ръка, която сваля и въздига!

image

Избрани стихотворения на архимандрит Серафим (Алексиев)

Съдържание:
Поезията на архимандрит Серафим (Алексиев)
Песни за природата и за Твореца
По пътя на монаха
Стихотворения за майката
Копнеж по вечността
Памет за смъртния час
Празнични стихотворения
Посвещения
Басни
Стихотворения за деца
Преводни стихотворени 

Поезията на архимандрит Серафим (Алексиев)  
„ ... Православна България го познаваше отлично. Атеистична България даже и не подозираше кой е живял между нас. Но е писано от тоя ден нататък всеки православен българин, стъпил на Христовата пътека, да усеща подкрепата на неговата ръка и да се учи от неговите думи.
...... Архимандрит Серафим е не само богослов, той е най-големият ни християнски поет от втората половина на XX век. Този дял от негово то творчество е малко познат. В православните издания са отпечатвани някои негови стихотворения, в светските - нито едно.
...... Архимандрит Серафим от години не е между нас, а християнската му поезия тепърва
ще бъде опознавана от широките кръгове на вярващите. Тя е чист поток от строфи, може би просто едно много дълго стихотворение, което само земната смърт може да прекъсне. Мислите имат своята музика, чувствата - също. Но когато поезията се изразява по този начин, съучастник в делото е  Светият Дух.
Благодарим ти за всички твои трудове, учителю във вярата!”
Димитър Коруджиев





Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mileidi - Поздрави ,Вили :))
31.05.2014 16:17
Благодаря за вълшебството в което ме потопи , за светлите думи с които трябва да вървим по Христовата пътека в добро огряни от светлината на любовта! Благословена да си !
цитирай
2. emi1ts - Благодаря vilish!
31.05.2014 19:03
Потопих се в атмосферата на емоциите и красотата в постинга ти и ми се напълни душата!Идеята ти да публикуваш информация за архимандрит Серафим (Алексиев) е много ценна-според мен трябва повече информация за такива българи.Беше полезно за мен!
цитирай
3. valeska - *
31.05.2014 19:31
Благодаря ти, Вили!:) Поздрав!
цитирай
4. megg - Една особена
31.05.2014 20:50
хармония има в тези стихове. И благост. И това усещане, че светът е прекрасен с доброто, със светлината на майчината душа, с умението човек да прошепне молитвено думи за благодарност. Прекрасен е дори само заради един "цвят теменужен"...
Благодаря за споделеното, Вили!
И - светъл юни! :)
цитирай
5. metlichina - прекрасни стихове...
31.05.2014 21:14
топли, вълнуващи... по-човешки искрени...
писани със душа и сърце.. поздрав, Вили... за прекрасни
постинг, от сърце..
цитирай
6. benitta - Привет :)
31.05.2014 21:19
Толкова чистота има в тази поезия! Прекрасна!
Много ми харесаха думите на Димитър Коруджиев, че мислите и чувствата имат своята музика. Наистина може да усетиш, как душата си тананика, четейки ...
Поздрави за постинга и за теб! :)
цитирай
7. tota - Поздрави за избора, Вили!
01.06.2014 12:14
Не само хармония и благост има в стиховете на този свят човек. Душата му се оглежда в тях, долавяш вълненията, трепетите, усета му за красота и доброта. И виждането за преходността на живота:
"О, Боже, и животът като цвят е,
що в младостта ухае и цъфти.
И както всичко живо в тоя свят е
преходно, тъй и той ще отлети! "

Хубав ден!
цитирай
8. precoria - Срещнах някаква непостижима не...
01.06.2014 21:51
Срещнах някаква непостижима нежност.Благодаря и за панфлейтата на Жоржи Замфир.
Поздрави,Вили!
цитирай
9. flymore - Кристално слово!
03.06.2014 07:09
Удивена съм!
Вили, чела съм някои неща от архимандрит Серафим, но не и това...
Благодаря ти, за насоката чрез постинга!
Свежо утро и лъчезарен ден, мила!:))
<3
цитирай
10. makont - "Без мрака, кой би ценил светлината?"
04.06.2014 16:34
Невероятни и като мъдрост и като послания. Нежност и обич! Усмивки от мен!
цитирай
11. vilish - БЛАГОДАРЯ!!!
09.06.2014 10:05
Благодаря от сърце на всички вас, мили дами:
Мileidi
Еmi1ts
Valeska
Мegg
Мetlichina
Вenitta
Тota
Рrecoria
Flymore
Мakont
Вашето присъствие тук ме прави част от една общност на близки хора със сходна сетивност !!! Споделеното ме обогатява и зарежда позитивно ... защото, сигурна съм, е искрено и топло !
Светъл и усмихнат юни за всички ви !!! :-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vilish
Категория: Лични дневници
Прочетен: 761184
Постинги: 281
Коментари: 1679
Гласове: 4780
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031