Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2014 13:50 - Chris Spheeris
Автор: vilish Категория: Музика   
Прочетен: 4757 Коментари: 14 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Крис Сфирис - музика, която лекува
  image

Казват, че неговата музика е като балсам за душата – лекува я от несгодите на ежедневието и я извисява над дребните страсти на делника. Крис Сфирис започва да пише песни за китара още като дете. Роден е и израства в Милуоки, Уисконсин (САЩ), но още в ранна възраст прекарва летата в родната земя на предците си – Гърция. Вдъхновен от духа и народната музика на Гърция, както и на други страни, от класиката и поп-музиката, Сфирис смесва всички тези съставки в свой собствен, уникален стил.
Първите си музикални опити прави едва на 7 години. Тъй като по-голямата му сестра е пианистка те често са свирили заедно на “четири ръце” гръцки народни песни. Под негов акомпанимент майка му и баба му изпълнявали красиви песни и гръцки църковни песнопения.


image
  Според мнението на Крис Сфирис неговата музика е звуковото превъплъщение на неговите емоционални и духовни контакти с висшите сфери. Даже дома си в аризонската пустиня е съградил като се е съобразил с възможностите за контакт с астралния свят.
Подобно на много велики музиканти той твърди, че композиторът не се явява автор на музиката си в пълния смисъл на думата. Той е само един медиатор, медиум, който препредава чрез нотите божествената музика, която звучи в главата му.

image



Освен обучението си от ранно детство при свои роднини и близки, Крис Сфирис получава и доста солидно академично музикално образование. От дете обича да слуша и изпълнява и съвременна музика - Elton John, The Beatles, Johnny Mitchell и много други. Обаче любимият му автор и изпълнител си остава доведеният му брат Джими Сфирис. След много години, вече станал не само успешен композитор и китарист, но и продуцент, Крис признава, че не познава по-добър музикант от брат си...





Когато Крис Сфирис става на 20 години той се запознава с Пол Вудрис, който го въвлича в магията на синтезатора. До тогава Крис свири само на китара,  защото е възпитаван в духа на класическата музика. Крис открива, че с помощта на електронните инструменти е възможно да се създава музика, която да изразява много по-ярко и ясно чувствата и емоциите, отколкото само чрез звука на китарата. И въпреки, че никога не омаловажава ролята и достойнствата на китарата, той започва да използва различни синтезаторни звуци.
Пътувайки с родителите си по света, което се случвало доста често, Крис Сфирис постоянно обръщал внимание на тези звуци, които са характерни за една или друга култура. По този начин създавал “музикални речници” от екзотични съзвучия и акорди, които в последствие често използвал в произведенията си. Апотеоза на този му начин на създаване на музика става диска Mystic Traveller, записан през 1996 г. съвместно с Robert Cory – уникална работа, коренно различна от всичко, създадено от Крис Сфирис преди това, а дори и след това. В този албум китарата не е доминираща, а за основа са използвани разнообразни етно ритми, звучения и техники.



Крис Сфирис активно участва при музикалното оформление на редица телевизионни документални филми. Разностранно надарен човек, той още от детството си се занимава с живопис, поезия и музика. По-късно към сферата на интересите му се добавя и документалното кино и философията, която Сфирис изучава в Англия. Към настоящият момент на негово име фигурират най-малкото 13 солови албума и повече от 60 документални филми.



Днес Крис насочва своите артистични търсения към фотография и дигитално изкуство, създаване и изследване на оригинални медитации. Неговото портфолио включва изображения на Гърция, класически автомобили, цветя и кактуси, портрети и абстрактни композиции.
Какво крие бъдещето за този изпълнител? По собствените му думи, "снимки, музикални и духовни пътувания, празник на живота, и каквото друго вдъхновение носи".


image
  Източник: http://chrisspheeris.com; http://healtmusic.blogspot.com



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - É maravilhoso e eu estou contente que existem músicos. Аlegria
13.11.2014 14:29
Затрудних ли ви ? :-)
цитирай
2. vilish - :) !!!
13.11.2014 14:41
С помощта на интернет, не ... ;)

Спокоен ден!
цитирай
3. donchevav - Не бях чувала този композитор, но ...
13.11.2014 14:45
Не бях чувала този композитор, но музиката, която създава, ми харесва. Не знам дали лекува, но определено действа отпускащо на уморената ми глава, която по принцип е чувствителна към шумове и звуци- особено след работа. Благодаря, Вили! Поздрави!
цитирай
4. donchevav - Вили, мила, извини ме - веднага си ...
13.11.2014 15:38
Вили, мила, извини ме - веднага си разбрах грешката - още докато текстът беше пред мене, но бях натиснала "Изпрати"! Разсейвам се тук с един техник - монтира ми телевизор - прекъсвам да пиша - после почвам отнякъде:))), но съм оставила твоята музика да звучи - отворила съм страничката ти в отделен прозорец. А сега - и трета- на Chris Spheeris в YouTube:))) - с линка, който ми прати.
Неземна музика - Magaya! Благодаря ти! Особено в началото - с този дървен духов инструмент /предполагам/- топъл, прочувствен - подобен на нашенския кавал в най-ниския му регистър...не знам как се казва...Арабските ритми...Китарите...щрайхът...Екзотика, магика, истинско вълшебство! Почувствах се като героиня от приказка на Шехерезада. Уникално!
Светла да е вечерта ти, мила Вили, одухотворена,изпълнена с красота и романтика!
цитирай
5. vilish - Здравей, Вени!
13.11.2014 16:46
Развесели ме с този техник, който те разсейвал! :))))
*
Радвам се, че ти хареса тази музика!
Дано ти подейства лечебно!
Ето още нещо с инструмента от приказките на Шехерезада:
https://www.youtube.com/watch?v=QVEHXJ_u3pw
И за теб - приятна и уютна вече, мила!
цитирай
6. emi1ts - Благодаря мила Вили,
13.11.2014 17:03
за изобилната,много интересна информация за Крис Сфирис - автор на любима за
мен музика! Беше истинско удоволствие и радост да видя всичко това!Прекрасна,вдъхновяваща музика!Всеки път,слушайки я , в мен възникват приятни асоциации и чувства!
Поздрави!Хубава Вечер!
цитирай
7. valeska - :)
13.11.2014 17:45
Много любима и вдъхновяваща е музиката на Крис! Поздрав!
цитирай
8. donchevav - Този техник. . . а, да, сори! - виждаш ...
13.11.2014 18:04
Този техник...а, да, сори! - виждаш ли колко съм била разсеяна - как само съм се изразила...:))))) Но той настина ме разсейваше - не му харесвала буксата, искаше да му търся нова:))))) И аз му намерих - но тя пък била женска - трябвало му мъжка букса:))) И пак му намерих. Не знам как е у вас - у нас аз и за буксите отговарям:(.
Засрамих се, като прочетох коментара на emi1ts - може би съм единствената, която не познава този композитор...но признат грях - половин грях.:) Благодаря ти за мелодията, изпълнена с този прекрасен инструмент /нали и на български се казва дудук?/. Четох за него, за арменския дудук - страхотно звучене! Благодаря ти за цялата информация, за хубавата музика, за приятелското отношение! Прегръдка!
цитирай
9. vilish - Аз ви благодаря от сърце, Еmi1ts и Valeska !!!
13.11.2014 19:05
Музиката му е разнолика, забавна, вдъхновяваща, релаксираща ...
Възможен избор за различни състояния ... :)
Прекрасна вечер за вас! :)
цитирай
10. vilish - Хей, Вени! :))))
13.11.2014 19:56
donchevav написа:
Този техник...а, да, сори! - виждаш ли колко съм била разсеяна - как само съм се изразила...:))))) Но той настина ме разсейваше - не му харесвала буксата, искаше да му търся нова:))))) И аз му намерих - но тя пък била женска - трябвало му мъжка букса:))) И пак му намерих. Не знам как е у вас - у нас аз и за буксите отговарям:(.
Засрамих се, като прочетох коментара на emi1ts - може би съм единствената, която не познава този композитор...но признат грях - половин грях.:) Благодаря ти за мелодията, изпълнена с този прекрасен инструмент /нали и на български се казва дудук?/. Четох за него, за арменския дудук - страхотно звучене! Благодаря ти за цялата информация, за хубавата музика, за приятелското отношение! Прегръдка!


Учим всеки ден!
Това му е хубавото на общуването, включително тук, в блога! :)
А колкото до буксите, не е "новина", че се оказа И женска работа! :))))

Приятна вечер с хубавата музика!


цитирай
11. megg - Вълшебство - така
13.11.2014 20:46
усетих музиката на Крис Сфирис; чувстваш се някак по - лек, хармоничен; разтваряш се в мелодии...
Благодаря ти, Вили! Красива вечер и прегръдка!
цитирай
12. paciencia - Здравей, Вили!
14.11.2014 01:03
Ами и аз да си призная,че не го познавах, но ти си направила толкова хубав и информиращ постинг! Благодаря, слушам в момента с голямо удоволствие предложените изпълнения. Приятно ми беше! Хубава вечер:)
цитирай
13. vilish - " Разтваряш се в мелодии .... " :)
14.11.2014 11:38
megg написа:
Вълшебство - така усетих музиката на Крис Сфирис; чувстваш се някак по - лек, хармоничен; разтваряш се в мелодии...
Благодаря ти, Вили! Красива вечер и прегръдка!


Умееш да визуализираш с думички ... много красиво!
Прегръдка и от мен, Мegg! Хубави почивни дни!
цитирай
14. vilish - Здравей, Вася!
14.11.2014 11:44
paciencia написа:
Ами и аз да си призная,че не го познавах, но ти си направила толкова хубав и информиращ постинг! Благодаря, слушам в момента с голямо удоволствие предложените изпълнения. Приятно ми беше! Хубава вечер:)


Аз благодаря за твоите думи. :)
Какво по-добро от това - да доставя малко радост и удоволствие, та дори и с музиката, към която нямам принос! ;)
Светъл ден! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vilish
Категория: Лични дневници
Прочетен: 763295
Постинги: 281
Коментари: 1679
Гласове: 4780
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930