Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2012 23:18 - Смисълът на думите „обичам те” според Хорхе Букай
Автор: vilish Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1333 Коментари: 0 Гласове:
0



„Да дам определение за любов означава да изясня какво имам предвид и какво – не, когато говоря за любовта.

Когато казвам „любов”, не говоря например за влюбване.

Не говоря за секс, когато говаря за любов.

Не говоря за емоции, които съществуват единствено в книгите.

Не говаря за блаженство, запазено за малцина избрани.

Не говоря за велики неща.

Говоря за емоция, която всеки може да изживее.

Говаря за простички и истински чувства.

Говоря за възвисяващи приживявания, но не свръхчовешки.

Говоря за любов като способността силно да обичам ( не „обичам” в смисъла „желая” или „предпочитам”, а в ежедневния смисъл, който придаваме на думите „обичам те”).

Може би тези пояснения не са достатъчни за теб. Особено ако никога не си се замислял израз на какво са думите „обичам те”, които изричаш, или какво точно ти казва човекът, който ти признава, че те обича.

Осмелявам се да твърдя, а ти имаш пълното право да го оспориш, че в света на моите любови, когато обичам някого, чувствам, че този човек е важен за мен и неговото щастие ме интересува. Нищо повече и нищо по-малко.

Именно този смисъл влагам в любовта, за която говоря в цялата книга ( и през целия си живот ). Когато обичам някого, осъзнавам какво значение добива за мен всичко, което той прави и харесва, всичко, което му причинява болка.

Мнозина може би ще решат, че това определение за любовта не е нищо особено – и вероятно е така, защото понякога любовта също не е нищо особено. Нека не подценяваме това обстоятелство, защото то ни отвежда до други важни открития относно механизмите, обясняващи отношенията ни с хората, които сме избрали, отговаряйки си на третия въпрос. ( С кого ?)

От гледна точка на предложената по-горе дефиниция не е трудно да се заключи, че онези, за които твоят живот не е особено важен, не те обичат, макар по време на пътуването неспирно да ти нашепват, че си им много скъп. Също така ще осъзнаеш, че хората, които продължават да се вълнуват от това, което ти се случва, все още изпитват любов към теб, макар да разправят наляво и надясно, че са престанали да те обичат или че никога не са те обичали.

Казано направо, става дума за следното: ако наистина ме обичаш, те е грижа за мен! Ето защо, ако не придаваш особена важност  на онова, което ми се случва, то е защото – колкото и да ме боли да го призная – не ме обичаш кой знае колко. Това не говори зле нито за теб, нито за мен и няма нищо лошо да знам, че не ме обичаш. Това просто е тъжната действителност.

Моралът, който са ни втълпили и който призовава към недискриминативна, алтруистична и почти задължителна любов, няма нищо общо с това чувство. Дълбоко вярвам в способността да обичаме ближния, когото не познаваме, но само ако това е израз на едно искрено и свободно чувство”  ....





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vilish
Категория: Лични дневници
Прочетен: 760968
Постинги: 281
Коментари: 1679
Гласове: 4780
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031